Designul birourilor firmei tale: Fereastra catre valorile companiei tale

Au apus zilele in care sediul unei companii era doar o cladire cu birouri sobre si lipsite de personalitate. In prezent, sediul oricarei firme este o carte de vizita si o expresie a valorilor companiei. Asa cum atunci cand pasesti intr-o casa iti poti imagina in linii mari cum este persoana care locuieste acolo, cand intri in sediul unei firme iti poti da seama care este domeniul, cultura organizationala si etica muncii in compania respectiva.

1.

Designul birourilor depinde foarte mult si de profilul companiei. Intr-o agentie de publicitate birourile ar trebui sa arate altfel decat intr-o firma de contabilitate pentru ca oamenii din domeniile respective au nevoie de stimuli diferiti pentru a lucra eficient.

2.

Spatiul de lucru nu trebuie sa fie doar un birou cu un laptop, el trebuie sa aiba energia care sa ajute angajatii sa se concentreze mai bine, sa colaboreze si sa isi atinga adevaratul potential. Oamenii sunt dependenti de mediul in care traiesc, iar cand iti petreci 8-9 ore pe zi la birou, 5 zile din 7, mediul isi pune negresit amprenta pe felul in care gandesti si lucrezi.

3.

Managerii care vad designul ca pe un simplu moft ar trebui sa priveasca inspre marile companii din Silicon Valley. Imagini din birourile unor giganti IT precum Google sau Facebook au facut inconjurul lumii si, nu intamplator, aceste companii au si profituri uriase in fiecare an si au si cei mai fericiti angajati. Din punct de vedere al amenajarii spatiilor, aceste companii au dat lumii o lectie pretioasa si au aratat ca un birou colorat, cu spatii de relaxare si chiar si cu locuri de dormit nu fac decat sa creasca productivitatea angajatilor.

4.

Ultimele tendinte in amenajarea spatiilor office

Spatiile de lucru conventionale au devenit acum perimate, iar in prezent birourile sunt pline de culoare si sunt decorate astfel incat sa dea senzatia unui loc in care domneste buna dispozitie. Trendurile sunt in continua schimbare si sunt conturate in mod special de cerintele angajatilor. Generatia Millennial a influentat in mare masura felul in care este decorat un spatiu de lucru, iar generatia Z vine din urma cu si mai multa libertate in designul de birou.

5.

Dispare camera de arhiva si dulapurile cu dosare – companiile folosesc acum tehnologia pentru a-si stoca informatiile, asa incat in birouri nu mai vedem nici camera de arhiva, nici dulapuri cu bibliorafturi si nici teancuri de dosare pe birourile angajatilor. Aceste lucru ajuta la crearea unui spatiu aerisit, eliberat de aglomeratia inutila.

6.

Dispar cablurile – suntem in epoca wireless, asa ca dispar toate cablurile inutile, care incarca vizual spatiul si dau senzatia unui birou aglomerat.

7.

Masa de lucru se transforma – nu mai avem de-a face cu clasicele birouri si scaune, acum se lucreaza pe statii mobile, cu scaune ergonomice sau care ofera corpului o pozitie apropiata de cea din picioare. Birourile isi schimba inaltimea dupa nevoi si apar si statiile de lucru cu banda de alergare (treadmill workstation). Principala caracteristica a acestor noi birouri este faptul ca ele se modifica dupa nevoile angajatilor si nu invers.

8.

Mai multa verdeata – natura devine parte integranta in spatiul de lucru, iar prezenta ei nu are doar o explicatie estetica. Plantele contribuie la imbunatatirea puterii de concentrare, la reducerea stresului, dar si la purificarea aerului din interior. De asemenea, se au in vedere tot mai mult crearea unor spatii verzi in jurul  cladirilor de birouri.

9.

Sala de conferinta are parte de o transformare – masa clasica din sala de conferinte este inlocuita in prezent de statii de lucru mobile, fotolii confortabile, canapele si diverse decoratiuni pentru a crea un spatiu de conferinte modern si in care fiecare participant sa se simta confortabil.

10.

Spatii de relaxare – ele devin din ce in ce mai populare si mai folosite. In mediile creative, dar nu numai, e nevoie uneori sa te retragi de la spatiul tau de lucru clasic si de la laptop pentru ca mintea sa se poate relaxa si sa gaseasca o solutie la o anumita problema. Acesta spatii de relaxare sunt de mare ajutor in acest sens. Mai mult decat atat, unii angajati se concenteraza pur si simplu mai bine intr-o sala de relaxare decat la propriul birou.

11.

Open space, dar si sali pentru lucru individual – birourile tip open space sunt cele care dicteaza acum in ceea ce priveste designul, insa este cu siguranta nevoie si de sali individuale, unde orice persoana se poate retrage pentru a avea parte de liniste sau pentru a face o conferinta telefonica. Dispar acele cubicle, care in ultimii ani si-au castigat un renume negativ pentru ca nu ofera nici intimitate si liniste, dar nici un spatiu deschis, care sa sprijine comunicarea si colaborarea.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.